Els periodistes celebren la festa del seu patró, sant Francesc de Sales

Aquest any s’ha informat als periodistes sobre l’Any Sant de la Misericòrdia, els projectes Raquel i Llar Natalis, impulsats per la pastoral diocesana familiar, i la inauguració de la Parròquia de Santa Maria de Bonavista.

Un any més, amb motiu de la festivitat de Sant Francesc de Sales, que s’escau el 24 de gener, el Departament de Mitjans de Comunicació Social de l’Arquebisbat va organitzar un acte per als periodistes i professionals de la comunicació presents a l’arxidiòcesi.

La jornada es va iniciar amb la celebració de l’eucaristia presidida pel Sr. Arquebisbe a la Catedral juntament amb els alumnes del col·legi Sant Pau Apòstol de Tarragona que celebraven la festa de la conversió de sant Pau, apòstol.

Seguidament, al Centre Tarraconense El Seminari, va tenir lloc la presentació de diversos projectes a nivell diocesà, arxiprestal o parroquial. Mn. Joan Miquel Bravo, coordinador diocesà de l’Any Sant de la Misericòrdia ha explicat que aquest any, convocat pel Papa Francesc, «vol descobrir el rostre de Déu que l’home contemporani té oblidat» destacant la importància de les obres de misericòrdia, el signe de travessar la Porta Santa present a cada diòcesi i el sentit del pelegrinatge. Per la seva part, Mn. Estanislau Figuerola, va presentar el conjunt d’actes que s’estan organitzant a nivell de l’arxiprestat de Reus com les misses del pelegrí, cada diumenge i festiu a les 11.00 h; l’acolliment de totes aquelles persones que s’apropin al Santuari durant els dimecres i dissabtes de mes, actes culturals com concerts i els pelegrinatges que hi ha organitzats per a rebre la gràcia jubilar. «De moment ja hi ha programats tretze pelegrinatges, un dels quals de prop de tres-centes persones», ha dit Mn. Figuerola. La Fundació Josep Pont i Gol de Reus, destinada a l’atenció d’infants i dones, serà la destinatària de l’acció social durant aquest Any Sant.

Des de la delegació diocesana de pastoral familiar, el seu delegat, Mn. Josep Masdéu, va informar, d’una banda, de la Llar Natalis que acollirà mares gestants que volen seguir endavant amb el seu embaràs. Mn. Masdéu ha informat que la casa, ubicada al convent de les germanes Oblates a Tarragona, podrà acollir fins a nou dones derivades dels Serveis Socials. La Llar, que compta amb una quarantena de voluntaris, portada per una comunitat de religioses joves. D’altra banda, el projecte Raquel va adreçat a totes aquelles persones implicades en el procés d’avortament i que necessiten ser acompanyades. El projecte disposa d’un telèfon permanent, el 618 683 790, i d’un correu electrònic per poder-hi contactar, projecteraqueltgn@gmail.com. «El més important és que les persones que vinguin se sentin acompanyades i estimades des de l’Església», ha dit.

Finalment, Mn. Isidre Foguet, rector de la Parròquia de Santa Maria Bonavista va informar que el divendres 29 de gener finalitzarien les obres del complex parroquial de Bonavista i va anunciar la seva data d’inauguració. «Serà el dissabte, dia 19 de març, dia de sant Josep.» El rector de la Parròquia de Santa Maria de Bonavista va explicar que aquesta nova construcció donarà dignitat al barri després de tants anys amb una església provisional.

Abans de cloure la trobada, el Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, va encoratjar a tots els periodistes a continuar amb la tasca d’informar al servei de la veritat i la justícia.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Notícies i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.